Eerste dag

Wat is denken?

  •   Meer grip krijgen op je manier van denken met het NU en de stem in je hoofd
  •   De identiteit. Hoe ben ik eigenlijk?
  •   Terugkijken en leren
  •   Oefening (in kleine groepjes):
  •   Kerngedachten zichtbaar maken die tegenhouden om jezelf te zijn.
  •   Deze dienen als leidraad tijdens de verdiepingsdagen.

Kerngedachten

  •   De eerste kerngedachte: de niet te beantwoorden vragen
  •   Leren herkennen en omgaan met: de niet te beantwoorden vragen

Lunch 12.30 – 13.30 uur

Tweede kerngedachte: toekomstgerichte overtuigingen

  •   Wat zijn niet toekomstgerichte overtuigingen?
  •   Leren herkennen en omgaan met: toekomstgerichte overtuigingen

Derde kerngedachte: niet herkende fantasiegedachten

  •   Wat zijn niet herkende fantasiegedachten?
  •   Leren herkennen en omgaan met: niet herkende fantasiegedachten

16.45  Afsluiting, evaluatie en bespreken huiswerk

Huiswerk: Ontdek de niet te beantwoorden vragen de toekomstgerichte overtuigingen

en de niet herkende fantasiegedachten bij anderen en bij jezelf

Tweede dag:

9.30 uur Evaluatie dag 1. Bespreking van huiswerk

Vierde kerngedachte: de mensen in je denken

  •   Herinneringen een plaats leren geven
  •   Wie zijn de mensen in je denken?
  •   Hoe hier mee om te gaan

Vijfde kerngedachte: opdrachten

  •   Wat zijn opdrachten?
  •   Hoe herken je opdrachten?
  •   Leren omgaan met opdrachten

Lunch 12.30 – 13.30 uur

Zesde kerngedachte: besluiten

  •   Wat zijn besluiten?
  •   Hoe herken je besluiten?
  •   Leren omgaan met besluiten en leren herwaarderen.
  •   De identiteit en besluiten

Plenair de zes kerngedachten bespreken, evaluatie plenair de effecten van de methodieken bespreken

16.00 uur Afsluiting en evaluatie