Eerste dag
Wat is denken?
- Meer grip krijgen op je manier van denken met het NU en de stem in je hoofd
- De identiteit. Hoe ben ik eigenlijk?
- Terugkijken en leren
- Oefening (in kleine groepjes):
- Kerngedachten zichtbaar maken die tegenhouden om jezelf te zijn.
- Deze dienen als leidraad tijdens de verdiepingsdagen.
Kerngedachten
- De eerste kerngedachte: de niet te beantwoorden vragen
- Leren herkennen en omgaan met: de niet te beantwoorden vragen
Lunch 12.30 – 13.30 uur
Tweede kerngedachte: toekomstgerichte overtuigingen
- Wat zijn niet toekomstgerichte overtuigingen?
- Leren herkennen en omgaan met: toekomstgerichte overtuigingen
Derde kerngedachte: niet herkende fantasiegedachten
- Wat zijn niet herkende fantasiegedachten?
- Leren herkennen en omgaan met: niet herkende fantasiegedachten
16.45 Afsluiting, evaluatie en bespreken huiswerk
Huiswerk: Ontdek de niet te beantwoorden vragen de toekomstgerichte overtuigingen
en de niet herkende fantasiegedachten bij anderen en bij jezelf
Tweede dag:
9.30 uur Evaluatie dag 1. Bespreking van huiswerk
Vierde kerngedachte: de mensen in je denken
- Herinneringen een plaats leren geven
- Wie zijn de mensen in je denken?
- Hoe hier mee om te gaan
Vijfde kerngedachte: opdrachten
- Wat zijn opdrachten?
- Hoe herken je opdrachten?
- Leren omgaan met opdrachten
Lunch 12.30 – 13.30 uur
Zesde kerngedachte: besluiten
- Wat zijn besluiten?
- Hoe herken je besluiten?
- Leren omgaan met besluiten en leren herwaarderen.
- De identiteit en besluiten
Plenair de zes kerngedachten bespreken, evaluatie plenair de effecten van de methodieken bespreken
16.00 uur Afsluiting en evaluatie